-
KIERUNEK NADAJĄCA - TALENTY PIELĘGNUJĄCA -
LOGICZNIE MYŚLĄCY -
BYĆ WYCHOWAWCĄ – ZNACZY: DAWAĆ, SŁUŻYĆ, POMAGAĆ, INSPIROWAĆ -
DO CELU DĄŻĄCA -
SPOKOJEM KOJĄCA -
-
SERCEM MYŚLĄCA -
JAK BLASK SŁOŃCA OŚWIETLA WNĘTRZE KOMNATY, TAK NAUKA ROZŚWIETLA UMYSŁ -
W każdej istocie tkwią zarodki dobrego, trzeba tylko umieć je odnaleźć. Obowiązkiem nauczyciela jest odszukać je i rozwinąć.
Lucy Maud Montgomery -
DZIECI KOCHAJĄCA -
-
„DZIECI RODZĄ SIĘ ZE SKRZYDŁAMI. NAUCZYCIELE POMAGAJĄ IM JE ROZWINĄĆ” – JANUSZ KORCZAK -
KOLORY W ŻYCIE DODAJĄCA -
-
KAŻDA ZABAWA TO DLA DZIECI POWAŻNA SPRAWA -
-
W KAŻDEJ ISTOCIE TKWIĄ ZARODKI DOBREGO, TRZEBA TYLKO UMIEĆ JE ODNALEŹĆ. OBOWIĄZKIEM NAUCZYCIELA JEST ODSZUKAĆ JE I ROZWIĄZAĆ -
ZRÓB ZE SWOJEJ PASJI SWOJĄ PRACĘ -
W obecności dziecka opuszcza nas nieufność, stajemy się delikatni i życzliwi: bowiem kiedy skupiamy się wokół dziecka, ogrzewa nas płomień życia, który płonie tam, skąd życie wzięło początek.
M. Montessori -
"KREATYWNOŚĆ TO INTELIGENCJA W TRAKCIE ZABAWY." ALBERT EINSTEIN -
PRAWDZIWY NAUCZYCIEL - TO DOŚWIADCZENIE I UCZUCIE! -
BÓJ SIĘ I RÓB! -
NASZE ŻYCIE JEST TAKIM, JAKIM UCZYNIŁY JE NASZE MYŚLI. -
KREATYWNOŚĆ WSPIERAJĄCA -
UŚMIECHEM BŁYSZCZĄCA -
„PEWNEGO DNIA SPOSÓB, W JAKI MÓWIMY DO DZIECI, STANIE SIĘ ICH WŁASNYM GŁOSEM. BĄDŹMY ZATEM UWAŻNI.” PEGGY O’MARA -
Wychowanie, jeśli nie jest wzorem i miłością, nie jest wychowaniem.
J. H. Pestalozzi -
-
ENERGICZNIE TAŃCZĄCA -
ROZPOCZNIJ TAM, GDZIE JESTEŚ. WYKORZYSTAJ TO CO MASZ. ZRÓB TO CO MOŻESZ. ARTUR ASHE -
Szczęście dziecka nie jest jedynym celem, do którego dążymy; chcemy także by dziecko stawało się budowniczym samego siebie…
M.Montessori -
KURZU SIĘ NIE BOJE, SPRZĄTAM ZA DWOJE -
O PORZĄDEK DBAJĄCA -
SERCEM MYŚLĄCA -
HARMONIĘ CENIĄCA -
WYZWAŃ SIĘ NIE BOJĄCY -